

FAQ
Zie hieronder een verzameling van meestgestelde vragen. Neem gerust contact met ons op als uw vraag er niet tussen staat.
Categorie
Wij inspecteren door het hele land. Om deze reden proberen wij het zó in te plannen dat woningen die relatief bij elkaar in de buurt liggen, op dezelfde dag kunnen worden geïnspecteerd. Meestal hebben wij binnen 1 à 2 weken ruimte voor een afspraak.
Wij inspecteren volgens de CUR-79 aanbeveling. Dat houdt in dat wij álle elementen moeten inspecteren om een goed beeld van de vloer te krijgen. Onze rapportages worden zo opgesteld dat er per element wordt beoordeeld óf, hoeveel, en om wat voor soort schade het gaat.
Meestal tussen de 1-2 uur. Het hangt van meerdere factoren af. Denk hierbij aan het vloeroppervlak, aantal compartimenten en eventuele obstakels die wij tegenkomen.
Een kleine laag water is meestal geen probleem. Als er veel water staat, overleggen wij met u om het water weg te pompen. De kosten hiervoor staan op onze pagina 'Tarieven'.
Wij nemen altijd zelf zeil mee om alles netjes af te dekken.
Zie antwoord bij vraag 2. Wij kunnen geen garantie geven als wij niet inspecteren en herstellen conform de CUR-79 aanbeveling.
Bij bouwkundige keuringen wordt meestal slechts een vluchtige blik onder het luik geworpen. Dit is niet genoeg informatie om een advies op te kunnen baseren.
Een inspectie is altijd een momentopname. Hoe ouder het rapport, hoe minder betrouwbaar de resultaten zijn vergeleken met de werkelijke huidige situatie.
Nee, dit hoort u niet direct. Het uitwerken van inspectieformulieren dient met zorg te gebeuren om een betrouwbaar totaalbeeld te krijgen van de situatie. Schades kunnen verschillen in ernst en oorzaken.
Onze inspecteur stuurt zijn bevindingen naar onze collega op kantoor en deze maakt de rapportage in orde. Pas na het maken van de rapportage kunnen wij u verder informeren. In uitzonderlijke gevallen (bijvoorbeeld bij aflopen van een voorlopig koopcontract) kunnen wij, nadat de stukken op kantoor zijn, aangeven of er wel of geen schade is aangetroffen.
De huidige oplevertermijn van de inspectierapportage is 10 werkdagen.
Nee, het is niet mogelijk om garantie te verlengen.
De monitoringskosten vallen niet onder de garantie. Mocht er nieuwe schade worden aangetroffen, wordt deze beoordeeld conform de CUR-79 aanbeveling.
Alles is mogelijk. Maar het risico op nieuwe schade wordt wel steeds kleiner naarmate de vloer ouder wordt. Waar wel rekening mee moet worden gehouden is dat een verandering in het klimaat van de kruipruimte van invloed kan zijn op de schadeontwikkeling. Denk bijvoorbeeld aan een verandering van de grondwaterstand waardoor een kruipruimte vochtiger wordt dan in het verleden het geval was.
Bij PUR-schuim is de vloer niet zichtbaar en kunnen wij dus niet inspecteren. Bij TonZon folie is de kruipruimte niet bereikbaar zonder de folie te beschadigen. In beide gevallen zal de isolatie voor onze komst verwijderd moeten worden. Wij adviseren om dit door een gespecialiseerd isolatiebedrijf te laten doen.
Dat ligt eraan hoeveel isolatie er ligt en hoe hoog de kruipruimte is. Indien deze gegevens worden doorgegeven, kunnen wij beoordelen of het wel of niet mogelijk is. Als het niet mogelijk is zal er isolatie moeten worden afgezogen en (tijdelijk) opgeslagen. Na inspectie en eventueel herstel kan dit worden teruggeplaatst. Een gespecialiseerd isolatiebedrijf kan u hier verder over informeren.
Het verwijderen van PUR-schuim is heel arbeidsintensief. Hiervoor kunnen wij op aanvraag een offerte opstellen.
Wij voeren een visuele opname uit waarbij zichtbare schadekenmerken aan de fundering ook worden genoteerd en vermeld. Als herstel noodzakelijk blijkt, nemen wij dit mee in onze offerte.
Wij houden ons alleen bezig met de onderzijde van de vloer. De aanwezigheid van vloerverwarming zit een inspectie niet in de weg.
Als onze collega's toegang hebben tot het kruipluik, kunnen zij verder hun gang gaan. Het is niet noodzakelijk dat u er de hele tijd bij bent. Het is ook mogelijk dat er een afspraak wordt gemaakt over het halen en terugbrengen van sleutels, bijvoorbeeld via uw makelaar.
Een kruipruimte is vaak ingedeeld in meerdere 'kamers'. Zo'n 'kamer' heet een compartiment.
We zijn bereikbaar via telefoon of e-mail
Niet gevonden wat u zocht? Heeft meer informatie nodig of wilt u gewoon even kennismaken?
Neem gerust contact met ons op.